10 may 2012

Bestracà-la Rabassa-Beget-Salarça-Bolòs-Coll de Resclusanys-el Seguer de Pera

Avui hem anat a fer una ruta amb BTT per Oix i Beget.
Eram en Serrano i jo.
Deixem el cotxe a l'entrada d'Oix.
Creuem el poble i enfilem cap al Pairer , una pujada que deunidó , amb una parada a fer un bufet al trobar la carretera d'Oix a Beget , continuem pujant per sobre el Pairer fins a Bestracà , seguim fent algun repetxó fins a la Collada de la Rabassa , (amb unes vistes impresionants del Comanegre) , baixem per pista ,passant per la Rabassa, poc desprès agafem un corriol a l'esquerra (mig corriol ramader-algun tram a peu) passem pel costat de la casa abandonada de Can Jepet i anem a parar per sota a Can Passalaigua , on agafem la pista fins al Pont d'en Quelet on agafem la carretera casi fins a l'entrada de Beget , on agafem el PR direcció Camprodon , al principi per pista fins al Collet de Vila ,on seguim per corriol (seguint les marques de PR) , algun tram a peu , alguna petita pujada , desprès un corriol molt divertit fins a prop de Sant Valentí de Salarça , agafem un drecera  darrera l'ermita , baixant pel mig del prat , creuem un torrent i agafem la pista fins a Santa Maria de Bolòs, aquí baixem fins a creuar la riera de Salarça , a partir d'aquí bé la pujada llarga fins a la Collada de Resclusanys , passant pel Ferrers , la pujada és fa bé , la pista està força bé i a més passa per l'ombra d'una fajeda , en algun revol hi ha alguna pedra suelta , arribats a la Collada de Resclusanys anem planejant i baxem al Coll Sagordi i a la Collada ,on agafem una pista secundaria a la dreta , que passa pel costat del Cortal (en runes) i ens baixa al Seguer de la Pera , abans d'arribar-hi ens trobem dos cavalls que ens obren el camí fins a la casa , passem per l'era de la casa , i per sota baixa un camí , (antic cami - pista ) , que és baixa bé fins a la riera d'Oix, la creuem , algun tram a peu , i per corriol fins a trobar la pista que puja a Toralles, anem direcció a Oix per pista .

Una bona ruta amb BTT , per aquesta zona entre la Garrotxa i el Ripollès , amb unes bones pujades i amb uns corriols molt guapos !!